خشکبار, سورتر

سورتر خشکبار، تحولی آشکار در کیفیت محصولات

سورتر خشکبار

سورتر خشکبار

کالر سورتر خشکبار

طبقه بندی و سورتینگ محصولات خشکبار

دستگاه سورتینگ خشکبار و یا سورتر خشکبار تکنولوژی تفکیک ناخالصی‌ها و یک دست کردن انواع مختلف خشکبار می باشد. به بیانِ ساده‌تر: یک دستگاه پیشرفته، دقیق و هوشمند است که برای سورت و تفکیک موارد نامطلوبی مانند سنگ و خاک و شیشه و ساقه گیاهان در محصولات مختلفِ دسته خشکبار طراحی و تولید شده است. محصولاتی مثل تخمه، کشمش، فندق، گردو، پسته، انجیر و انواع بادام و بادام هندی که اهمیت زیادی در بازار مواد غذایی دارا هستند.

 

انواع سورتینگ خشکبار

انواع مختلفی از سورتر خشکبار در بازار وجود دارد. رایج‌ترین نوع آن کالر سورتر چندکاره است که علاوه بر خشکبار‌هایی مثل پسته، بادام و گردو در سورت حبوبات هم کاربرد دارد.

 

در نوع جدید و پیشرفته سورتر خشکبار که مجهز به به‌روزترین تکنولوژی است؛ دو دوربین مادون قرمز علاوه بر دو دوربین تشخیص رنگ بر روی دستگاه تعبیه شده است. مزیت این دستگاه در قیاس با سورتر‌های دیگر، تفکیک صددرصدی و کامل پوسته و مغز پسته به کمک تکنولوژی مادون قرمز می‌باشد. تکنولوژی سورتر‌های دیگر تفکیک بر اساس رنگ بوده و وقتی مغز و پوسته هم رنگ هم باشند خطای بالایی دارند. اما در نوع جدید مادون قرمز ابعاد و ضخامت دانه را نیز بررسی می‌کند. در این صورت تشخیص پوسته و مغز در محصولات خشکبار به راحتی ممکن خواهد بود.

بر حسب نوع محصول هدف سورتر گردو، سورتر پسته، سورتر کشمش، سورتر فندق و سورتر بادام جزو سورتر‌های پرکاربرد در رده سورتینگ خشکبار هستند. برخی از شرکت‌های تولید‌کننده سورتر که مجهز به فناوری سطح اول جهانی هستند قادر به تولید سورتری هستند که توانایی سورت انواع مختلف خشکبار را دارا بوده و کافی است تنظیمات لازم روی دستگاه صورت بگیرد.

 کالر سورتر خشکبار پندتک

شرکت پندتک، 5 سری متفاوت به منظور پاسخگویی به نیازهای متفاوت محصولات دسته خشکبار تأمین کرده سات. سری K برای تفکیک صدردرصدی دقیق‌ترین نوع و سری CG با تناژ خروجی بالا و خلوص خروجی 99 درصد نیز پرطرفدارترین سری این مجموعه است. به طور کلی دستگاه‌های سورتینگ خشکبار پندتک با حذف خطا‌های رایج، باعث ثبات در کیفیت و شکایات کمتر از سوی مشتریان می‌گردند.

سورتر هوشمند Meyer سری K، دقیق‌ترین نوع سورتر خشکبار

 

 

 

سورتر هوشمند Meyer سری CG، پرکاربردترین نوع سورتر خشکبار

دستگاه سورتر گردو

یکی از مشکلات عمده‌ای که تولیدکنندگان و کشاورزان برای سورتینگ گردو در گذشته با آن مواجه بودند، ناتوانی آن‌ها در شناسایی عیوب با استفاده از مرتب‌کننده‌های لیزری بود. با رشد فناوری‌های نوین و ظهور سورتر‌های جدید و سورتر‌های مادون قرمز، دیگر تشخیص معایب و تفکیک دانه سالم و با کیفیت از موارد نامطلوب سخت و دشوار نیست.

سورتر خشکبار گردو به لطف سیستم دید با دقت بالا، نور مادون قرمز و سورت ۳ طرفه، گردو‌های سیاه، پوسیده و سبز را از گردو‌های سالم و محصولات غیر منطبق جدا می‌کند. اجسام خارجی با دقت بالایی شناسایی و حذف می‌شوند، حتی آن‌هایی که رنگی مشابه محصول دارند. کالر سورتر گردو بسیار قابل اعتماد است و می‌تواند محصول را از هر طرف بررسی کند.

————————————————————————

سورتر پسته

دستگاه سورتر پسته قادر به شناسایی و حذف پسته‌های بدون مغز و شکسته، پسته آسیب دیده از آفات، تغییر رنگ در محصول و دیگر ناخالصی‌ها است. سورتر پسته به تفکیک و جداسازی پوسته، چوب‌ها، پوسته‌های روغنی، مواد خارجی از مغز پسته کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سورتینگ پسته، مقاله همه چیز درباره سورتر پسته را مطالعه بفرمایید.

در ویدیوی زیر عملکرد سورتر پسته پندتک را ملاحظه بفرمایید:

————————————————————————

سورتر بادام زمینی

دستگاه سورتینگ بادام زمینی قادر به شناسایی و حذف تمام ناخالصی‌های بار بادام زمینی  است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سورتینگ بادام زمینی، مقاله سورتر بادام زمینی؛ پشتیبانِ تجارتی پر سود را مطالعه بفرمایید.

————————————————————————

سورتر فندق

در فندق‌های سفید و خام و همچنین مغز‌های جدا شده از پوسته، به کمک کالرسورتر فندق می‌توانیم موارد زیر را شناسایی و حذف کنیم:

• قطعاتی از پوسته
• محصول سیاه شده
• پوسیدگی
• آفت حشرات
• آسیب مکانیکی
• شیشه،
• فلز
• سنگ‌ها
• انواع مواد خارجی

دستگاه سورتینگ فندق کوچکترین نقص را با کمترین پاس تشخیص می‌دهد. فرآیند بسیار کم بازده شما را بهینه می‌کند و نیاز به کار مجدد جریان رد را کاهش می‌دهد و کاهش کیفیت ناشی از دستکاری‌های اضافی را محدود می‌کند.

کالر سورتر‌ خشکبار و سورتر‌های اپتیکی طیف گسترده‌ای از انواع محصولات زراعی، از جمله فندق را بر اساس شکل و رنگ و مواد آن مرتب می‌کنند. آن‌ها رنگ‌های ناخواسته، عیوب مغز فندق و آفت‌زدگی و همچنین مواد خارجی را تشخیص می‌دهند.

————————————————————————

سورتر بادام هندی

کالرسورتر بادام هندی پندتک که ساخت کمپانی Meyer می باشد بهترین گزینه ممکن برای سورت بادام هندی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه سورتینگ بادام هندی، مقاله راهکارهای کامل سورت بادام هندی را مطالعه بفرمایید.

————————————————————————

سورتر تخمه و سودآوری آن:

تخمه دانه گیاهی دارای چربی یا پروتئین  است که بسیار مغذی بوده و به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم و پتاسیم فراوان، جایگاه مهمی در رژیم غذایی خانواده، به خصوص ورزشکاران دارد. تخمه معمولاً به صورت بوداده و برخی اوقات خام خورده می‌شود و برای سلامتی هم مفید است.

شهر خوی در آذربایجان غربی، مرکز تخمه خاورمیانه است که معروف به شهر گلهای آفتابگردان و کدو است.در حدود ١۵ هزار خانوار در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی، مستقیماً از طریق کشت تخم کدو و تخم آفتابگردان و فروش این دو محصول کسب درآمد و امرار معاش می‌کنند.

صنعت تولید و فروش تخمه در ایران یکی از صنایعی است که قابلیتهای فراوانی برای رقابت با کشورهای عمده تولید کننده تخمه را دارا است. تولیدکنندگان ایرانی علاوه بر تولید و عرضه تخمه در کشور، بستر و توانایی صادرات آن را نیز دارا هستند.

بازار تخمه در ایران دارای توان 9.3 میلیارد دلاری برای صادرات و واردات دارد. که در یک دوره 5 ساله علاوه بر تورم 14 درصد نیز رشد جهانی داشته است. در پنج سال اخیر، صادرات تخمه آفتابگردان در ایران رشد ۹ درصدی داشته است. این امر نشاندهنده بازار سودآور این محصول است.

حال برای تضمین یک سودآوری در بلند مدت چه می توان کرد؟ افزایش کیفیت محصول اولین و مهمترین راهکار برای کسب سود بیشتر است.

برای همین نیاز به دستگاهها و ماشین آلاتی وجود دارد که کیفیت محصول را به لحاظ یکدستی و حذف مواد نامطلوب مثل تکه‌های ساقه و برگ گیاه و اجسام دیگر را حذف کند.

برترین تکنولوژی دنیا برای مرتب سازی و یک دست کردن محصول سورتر یا دستگاه سورت است.

 

سورتینگ تخمه چیست؟

عملکرد دستگاه سورت تخمه جداسازی ضایعات بر اساس اختلاف رنگ،اندازه و شکل است. به عبارتی با قرارگرفتن دو دوربین روی هر کانال محصول حین ریزش از دو طرف دیده می شود و پس از آنالیز محصول ضایعات با کمک اجکتورها از مسیر اصلی خارج می شوند. دستگاه سورتینگ تخمه یا دستگاه مولتی کالر سورتر تخمه، به دو روش ریزشی و بلت ( نوار نقاله ای) قادر به جداسازی ضایعات از محصول اصلی می باشد.

 

ویدیوی زیر تست عملکرد سورتر تخمه تولید کمپانی Meyer  را نشان می دهد:

 

————————————————————————

سورتر کشمش

دستگاه سورتینگ کشمش پندتک توانایی شناسایی و حذف تمام ناخالصی‌های بار کشمش را دارا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سورت کشمش، صفحه اختصاصی سورتینگ کشمش را مطالعه بفرمایید.

————————————————————————

قیمت سورتر خشکبار پندتک:

قیمت دستگاه سورتر خشکبار بسته به تک بودن دستگاه و یا کامل بودن متعلقات آن، برند شرکت تولیدکننده، اعتبار شرکت و یا شخص فروشنده دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش آن، تعهدات تحویل و نصب دستگاه و مدل و سال ساخت آن است. برخی افراد و یا شرکت‌های کوچک ممکن است برای پایین آوردن قیمت تمام شده از گارانتی و خدمات پس از فروش‌شانه خالی کرده و یا اهمال کنند و یا حتی ممکن است تعهدات کمتری قبول کنند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی با کارشناسان فروش شرکت پندتک نماینده رسمی شرکت میر در ایران در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *